Να θυμηθούμε τι είχε πει για την "Ολύμπια οδό" ο Λαμπρόπουλος - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Να θυμηθούμε τι είχε πει για την "Ολύμπια οδό" ο Λαμπρόπουλος

Να θυμηθούμε τι είχε πει για την "Ολύμπια οδό" ο Λαμπρόπουλος

Share This

Δεν κάνουμε πίσω λοιπόν. Εγώ σας δηλώνω από τώρα ότι αν έρθει η τροποποίηση της σύμβασης εδώ στη Βουλή δεν θα την ψηφίσω. Δεν θα ψηφίσω να μη γίνει ο δρόμος από την Πάτρα στον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Είμαι ξεκάθαρος.
Με αυτή την κουβέντα που σας λέω εκφράζω τους φορείς του Νομού της Μεσσηνίας και -από ό,τι πληροφορούμαι- και της Ηλείας, δηλ. σύσσωμο τον κόσμο.
Θέλουμε επιτέλους να γίνει αυτός ο δρόμος και να μη περάσει για άλλη μια φορά αυτό που θέλουν οι τραπεζίτες: Να κερδίζουν, να τους χρηματοδοτούμε, να παίρνουν και να βάζουν στις τσέπες τους, να δίνουν θαλασσοδάνεια και να πνίγουν μετά και τον κόσμο,όταν θέλουν να πάρουν από το μικρό και φτωχό.
Ας υψώσουμε όλοι λοιπόν τη φωνή μας. Ας πούμε«ναι» σε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο καιεπιτέλους, ας βάλουμε στη θέση τους τους τραπεζίτες και την οικονομική εξουσία ας τη βάλει η πολιτική εξουσία εκεί που πρέπει. Να τη βάλει κάτω, να την πατήσει.
Τα πρακτικά:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Η με αριθμό 442/15-10-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α' Αθήνας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς-Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου κ. Νικολάου Βούτση προς τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, σχετικά με τη λήψη μέτρων για την αναβάθμιση και την αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού της ΕΡΤ Α.Ε., δεν συζητείται λόγω κωλύματος του κυρίου Υπουργού.
Θα συζητηθεί τώρα η με αριθμό 435/15-10-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την κατασκευή της Ιονίας Οδού.
Ο κ. Λαμπρόπουλος έχει το λόγο για δύο λεπτά, προκειμένου να αναπτύξει την ερώτησή του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, όπως γνωρίζουμε όλοι το 2007 κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση για την εκτέλεση, την κατασκευή του μεγάλου οδικού άξονα από την Κόρινθο, την Πάτρα, τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα της Μεσσηνίας.
Αν δεν κάνω λάθος το 2013 έπρεπε αυτός ο δρόμος να έχει τελειώσει. Από το 2008 που ξέσπασε η οικονομική κρίση διεθνώς, οι τράπεζες –απ' ό,τι γνωρίζω συμμετείχαν και ξένες τράπεζες- αφού είδαν ότι δεν κέρδιζαν αυτά που είχαν προβλέψει και με τα προβλήματα που άρχισαν να αντιμετωπίζουν, έβαλαν πια προσκόμματα στην εκτέλεση του έργου, κωλυσιεργούσαν, συζητούσαν γιατί ήθελαν να μην το χρηματοδοτήσουν, ήθελαν να το ακυρώσουν.
Δυστυχώς ένα τόσο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για ολόκληρη την Ελλάδα και όχι μόνο για τη Δυτική Ελλάδα απ' ό,τι ακούγεται, απ' ό,τι γράφεται και απ' ό,τι φαίνεται θα σταματήσει στο Κόρινθος-Πάτρα.
Εμείς είμαστε κάθετα αντίθετοι. Απαιτούμε και θέλουμε και ως Μεσσηνία και ως Ηλεία, απ' ό,τι πληροφορούμε και εκεί έχουν ξεσηκωθεί, να τηρηθεί η σύμβαση. Να μην περάσει αυτό που θέλουν οι τραπεζίτες. Περιμένουμε, λοιπόν. Από το 2009 ο κ. Μαγκριώτης, ο κ. Ρέππας, μας έλεγαν ότι συζητούν και ξανασυζητούν. Έχουμε 2012, τρία χρόνια τώρα τι συζητάνε; Να μας επιβάλλουν οι τράπεζες αυτό που θέλουν;
Περιμένουμε λοιπόν, από εσάς, κύριε Υπουργέ και από την Κυβέρνηση και από τα τρία κόμματα και απ' όλα τα κόμματα της Βουλής να στηρίξουν την εκτέλεση αυτού του μεγάλου αναπτυξιακού έργου.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
(EP)
(ML)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κι εμείς ευχαριστούμε.
Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός για τρία λεπτά.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πράγματι, όπως είπατε, αγαπητέ συνάδελφε, η κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης, η οποία έχει κυρωθεί το 2007 από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και όπως γνωρίζετε καλά εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο οι εργασίες στον οδικό άξονα έχουν σταματήσει, κυρίως λόγω του ότι οι δανείστριες τράπεζες σταμάτησαν να χρηματοδοτούν το έργο. Υπάρχουν βεβαίως και άλλοι λόγοι.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων γνωρίζετε ότι ουσιαστικά εδώ και ένα τρίμηνο ξεκινήσαμε με εντατικούς ρυθμούς τη διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο. Αντίστοιχη δουλειά κάνουμε για όλες τις συμβάσεις παραχώρησης στην Ελλάδα. Μάλιστα έχει οριστεί από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Ειδικός Διαπραγματευτής, ο κ. Βιδάλης, ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με το θέμα της διαπραγμάτευσης.
Μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη και θα έλεγα ότι είναι στο πιο κρίσιμο στάδιό τους, θα πρέπει η όποια συμφωνία υπάρξει να τεθεί υπ' όψιν των τραπεζών, διότι χρηματοδοτούν τα έργα περίπου σε ποσοστό 30%. Θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση και συμφωνία με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στη συνέχεια το προϊόν αυτό της συμφωνίας θα έρθει στο κοινοβούλιο προς συζήτηση. Το Ελληνικό Κοινοβούλιο είναι εκείνο που θα λάβει τελικά τις αποφάσεις και για το συγκεκριμένο οδικό άξονα, αλλά και για τους υπόλοιπους.
Τώρα, σε ό,τι αφορά το θέμα της μηδενικής λύσης, το οποίο θέτετε στην ερώτησή σας, μπορώ να σας δώσω δύο στοιχεία και να σας πω τι έχει γίνει στο προηγούμενο διάστημα μετά τις καταγγελίες που υπήρξαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κομμάτι του Καϊάφα. Κατά το στάδιο της διατύπωσης της αιτιολογημένης γνώμης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε ζητηθεί να συνταχθεί μια περιβαλλοντική έκθεση, η οποία θα εξέταζε εναλλακτικές λύσεις, μεταξύ των οποίων και τη μηδενική λύση. Ως επικρατέστερη προτάθηκε η λύση της μη κατασκευής του έργου στην ευρύτερη περιοχή του Καϊάφα σε ένα μήκος περίπου έξι χιλιομέτρων.
Αυτή η περιβαλλοντική έκθεση είχε κατατεθεί στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο θεώρησε ότι δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή λόγω των πιθανών προβλημάτων ρύπανσης –αναφερόταν σε αέρια ρύπανση- που θα δημιουργούνταν στην περιοχή από την κυκλοφοριακή συμφόρηση εξαιτίας της διακοπής του αυτοκινητόδρομου σε εκείνο το σημείο. Αυτό υπάρχει μέχρι σήμερα σε ό,τι αφορά τη λεγόμενη μηδενική λύση στο συγκεκριμένο -επαναλαμβάνω- τμήμα του οδικού άξονα.
Σήμερα θα πω για μια ακόμη φορά και θα τονίσω ότι βρισκόμαστε στο κρισιμότερο σημείο των διαπραγματεύσεων. Εκτιμώ ότι είναι ένα θέμα λίγων εβδομάδων να έχουμε το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων, οπότε θα ξεκαθαρίσουν όλα τα πράγματα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κι εμείς ευχαριστούμε.
Ο κ. Λαμπρόπουλος έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, γνωρίζω τις προσπάθειές σας και γνωρίζω και τις προθέσεις σας, ότι θέλετε να γίνει ο δυτικός άξονας. Είστε κι εσείς από την ίδια περιοχή και το ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού είναι δεδομένο, αλλά επαναλαμβάνω και όλων των πτερύγων της Βουλής. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο κόμμα από εδώ, σήμερα στη Βουλή, που να μην θέλει αυτόν τον άξονα. Όλοι, λοιπόν, συμφωνούμε.
(ΧΑ)
(1EP)
Έλεος! Μα πότε θα πάνε αυτές οι διαπραγματεύσεις; Τρία-τέσσερα χρόνια συζητούνται. Μήπως μας τρενάρουν οι τράπεζες για να περνάει ο χρόνος και να τελειώνει η υπόθεση;
Υπάρχει μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο από αυτό; Πόσες χιλιάδες εργαζόμενοι θα δουλέψουν για να εκτελεστεί; Τι όψη θα έχει η δυτική Ελλάδα όταν θα ξεκινάει ένας δρόμος από τα Γιάννενα και θα καταλήγει στην Καλαμάτα; Tο συζητούμε λοιπόν; Αν χαθεί αυτή η ευκαιρία, πάει, δεν πρόκειται να υπάρξει άλλη. Από δημόσιες επενδύσεις δεν πρόκειται. Θα πρέπει να περάσουν πάρα πολλά χρόνια, για να προσδοκούμε ένα τέτοιο έργο.
Δεν κάνουμε πίσω λοιπόν. Εγώ σας δηλώνω από τώρα ότι αν έρθει η τροποποίηση της σύμβασης εδώ στη Βουλή δεν θα την ψηφίσω. Δεν θα ψηφίσω να μη γίνει ο δρόμος από την Πάτρα στον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Είμαι ξεκάθαρος.
Με αυτή την κουβέντα που σας λέω εκφράζω τους φορείς του Νομού της Μεσσηνίας και -από ό,τι πληροφορούμαι- και της Ηλείας, δηλ. σύσσωμο τον κόσμο. Θέλουμε επιτέλους να γίνει αυτός ο δρόμος και να μη περάσει για άλλη μια φορά αυτό που θέλουν οι τραπεζίτες: Να κερδίζουν, να τους χρηματοδοτούμε, να παίρνουν και να βάζουν στις τσέπες τους, να δίνουν θαλασσοδάνεια και να πνίγουν μετά και τον κόσμο, όταν θέλουν να πάρουν από το μικρό και φτωχό.
Ας υψώσουμε όλοι λοιπόν τη φωνή μας. Ας πούμε «ναι» σε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο και επιτέλους, ας βάλουμε στη θέση τους τους τραπεζίτες και την οικονομική εξουσία ας τη βάλει η πολιτική εξουσία εκεί που πρέπει. Να τη βάλει κάτω, να την πατήσει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Να ξεκαθαρίσω ένα-δύο πράγματα για να μην υπάρχουν παρανοήσεις.
Καταρχάς, το ενδιαφέρον σας κύριε συνάδελφε, είναι γνωστό. Το έχουμε συζητήσει δεκάδες φορές και τώρα και σε προηγούμενο διάστημα. Το θέμα των συμβάσεων παραχώρησης δεν έχει πάει ακόμα στις τράπεζες. Θα πάει στις τράπεζες μόλις ξεκαθαρίσει μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των παραχωρησιούχων.
Αυτό το οποίο επιχειρούμε να κάνουμε είναι να καταστήσουμε τα έργα βιώσιμα, διότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα από το 2007, όταν κυρώθηκαν οι συμβάσεις, και το 2008 ή το 2009 που κατασκευάζονταν τα έργα, συγκρινόμενη με την τωρινή κατάσταση δεν έχει καμία σχέση. Απέχουμε παρασάγγας από εκείνη την εποχή, δυστυχώς προς το χειρότερο.
Οι παράμετροι στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι πάρα πολλές. Είναι εξαιρετικά σύνθετο το θέμα των αυτοκινητοδρόμων αλλά σε κάθε περίπτωση αυτή τη συζήτηση που ξεκινούσαμε με τους παραχωρησιούχους θα το φέρουμε εις πέρας. Σας είπα ότι εκτίμησή μου είναι ότι χρειάζεται πλέον πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Από κει και πέρα, όπως σας είπα, θα πάμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και εφόσον όλα πάνε καλά θα έλθουμε εδώ να συζητήσουμε αναλυτικά τις προτεινόμενες λύσεις και βεβαίως, το Ελληνικό Κοινοβούλιο θα πάρει τις αποφάσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages