ΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΠΕΤΥΧΑΝ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΠΕΤΥΧΑΝ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΠΕΤΥΧΑΝ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ

Share This
Η σφαγή σε Έκθεση και μαθήματα βαρύτητας θα φέρουν πτώση των βάσεων 
Τέλος στην αγωνία δεκάδων χιλιάδων μαθητών δόθηκε χθες το πρωί με την ανάρτηση των βαθμολογιών στα σχολεία.
Το υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι αυτό θα γίνει στη 1.00 μετά το μεσημέρι, όμως λίγα λεπτά πριν από τις 11.00 οι βαθμολογίες αναρτήθηκαν, αρχικά στα σχολεία και έπειτα στην ιστοσελίδα του υπουργείου.
Οι περισσότεροι μαθητές μίλησαν για δύσκολα θέματα, ενώ τους «έκαψαν» η Έκθεση, αλλά και μαθήματα κατεύθυνσης. Το «Θάρρος» βρέθηκε σε σχολεία της Καλαμάτας και συνομίλησε με μαθητές για τη φετινή τους εμπειρία, αλλά και τους στόχους τους από εδώ και πέρα:
 
1ο ΛΥΚΕΙΟ
 
Αλεξάνδρα Τύρου
Η Βιολογία Κατεύθυνσης ήταν ένα μάθημα που δεν περίμενα να με δυσκολέψει τόσο, όπως και τα Μαθηματικά. Σχετικά με τις προβλέψεις που είχα κάνει, όλα μου βγήκαν υψηλότερα, εκτός από την Έκθεση. Τα μόριά μου είναι 17.200. Ήμουν Θετική Κατεύθυνση και τα φετινά θέματα τα χαρακτηρίζω δύσκολα. Δεν έχω καταλήξει ακόμα για τη σχολή που θέλω, αφού έχει σχέση με τα μόρια.
 
Ελένη- Άννα Ζυγουράκη
Δεν πήγα όπως θα ήθελα, αλλά γενικά όλα εντάξει. Τα Μαθηματικά ήταν το μάθημα που με έριξε. Ουσιαστικά τα ήξερα, αλλά όμως τα είδα και τρομοκρατήθηκα.
Τα θέματα γενικά ήταν δύσκολα. Για παράδειγμα, δύσκολη ήταν και η Βιολογία Κατεύθυνσης. Στόχος μου είναι η Ιατρική και στο πεδίο που είναι αυτή, έχω 18.900 μόρια.
 
Κυριάκος Κατσαράκης
Πήγα σχετικά καλά. Πριν δω τα θέματα ήλπιζα ότι θα φτάσω το 19, τελικά μόλις δώσαμε τα μαθήματα, πίστεψα γύρω στο 17 και, τελικά, έπεσα μέσα. Μαθηματικά και Φυσική ήταν τα μαθήματα που με αιφνιδίασαν.
Θα ήθελα να περάσω Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στην Πάτρα και πλέον περιμένουμε.
 
2ο ΛΥΚΕΙΟ
 
Λουίζα Σπεντζοπούλου
Πήγα πολύ καλά. Ήμουν Τεχνολογική Κατεύθυνση. Σε σχέση με αυτά που περίμενα έπεσα μέσα, εκτός από τα Μαθηματικά Γενικής. Θέλω να περάσω στο Μαθηματικό στην Πάτρα και με βάση τα περσινά το έχω.
Γενικότερα, τα θέματα ήταν πολύ πιο δύσκολα σε σχέση με άλλες χρονιές, αλλά η χρονιά δε μου φάνηκε δύσκολη από άποψη διαβάσματος.
 
3ο ΛΥΚΕΙΟ
 
Βάγια Μουντανέα
Πήγα καλά. Σε σχέση με αυτά που περίμενα έπεσα μέσα, εκτός από τα Μαθηματικά και τη Φυσική Κατεύθυνσης, που με έριξαν λίγο. Στόχος μου είναι η Αρχιτεκτονική και με τα μόρια που έχω περνάω σε κάποιες πόλεις, αρκεί βέβαια και στο σχέδιο να έχω πάρει πάνω από 10.
Τέλος, σε σχέση με άλλες χρονιές, τα θέματα ήταν πολύ πιο δύσκολα. Για παράδειγμα, σε σχέση με το 2013 που τα συγκρίνουν, ήταν πιο δύσκολα φέτος.
 
Κωνσταντίνος Διαμαντέας
Σε σχέση με τους βαθμούς που περίμενα είμαι λίγο πιο κάτω, ενώ το μάθημα που με δυσκόλεψε φέτος ήταν τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. Η σχολή που θέλω να περάσω είναι η Οδοντιατρική και ελπίζω να τα καταφέρω.
 
Γιώργος Γιαννόπουλος
Ήμουν Θεωρητική Κατεύθυνση. Τα θέματα ήταν δύσκολα σε σχέση με άλλες χρονιές, η Λογοτεχνία με τον Κρητικό ήταν κάτι που δεν περιμέναμε, όπως και στα Αρχαία το άγνωστο. Είμαι στα 17.000 μόρια, αλλά δεν ξέρω ακόμα πού θέλω να περάσω.

4ο ΛΥΚΕΙΟ
 
Ευγενία Πουφούνου
Δεν τα πήγα τόσο καλά όσο θα ήθελα, ειδικά στη Φυσική, αλλά γενικά μέτρια. Στόχος μου είναι τα Οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ. Η χρονιά γενικά φέτος ήταν πολύ απαιτητική.
 
5ο ΛΥΚΕΙΟ
 
Μαρία Παρασκευοπούλου
Είμαι ικανοποιημένη από τους βαθμούς μου. Σχετικά με τα άλλα παιδιά πήγα αρκετά καλά. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα να πάω λίγο καλύτερα, αλλά τα θέματα ήταν δύσκολα. Πιστεύω ότι θα πετύχω το στόχο μου που είναι η Νομική. Μετά ακολουθεί η Φιλολογία.
Σε σχέση με τις εκτιμήσεις μου για τους βαθμούς, σε κάποια μαθήματα έπεσα έξω, αφού περίμενα περισσότερο. Βέβαια, όλοι πήγαν πολύ άσχημα. Στη δική μου κατεύθυνση το πιο δύσκολο μάθημα ήταν τα Αρχαία, αλλά ακόμα και στα Λατινικά περιμέναμε κάτι πιο βατό.
 
Σταυρούλα Αλοίμονου
Είμαι ικανοποιημένη από τους βαθμούς σε σχέση με την προσπάθειά μου. Με βάση αυτά που περίμενα είμαι πιο κάτω τελικά, αλλά νομίζω πως περνάω εκεί που θέλω και συγκεκριμένα στη Σχολή Κοινωνικής Εργασίας στην Αθήνα.
Τα θέματα σε σχέση με πέρυσι ήταν πιο απαιτητικά, ενώ η χρονιά ήταν δύσκολη.
 
Τα στατιστικά και η κίνηση των βάσεων
Ξεκαθαρίζει σιγά σιγά το τοπίο για το πού θα κινηθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής, όπως αναφέρει το Alfavita.gr του Χρήστου Κάτσικα, καθώς το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε χθες και τα στατιστικά των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων 2015.

  • Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι  162 υποψήφιοι (σε ποσοστό 0,51) έγραψαν μεταξύ 19-20 στη Θεωρητική Κατεύθυνση, μόλις 223 στη Θετική σε όλα τα μαθήματα, 13 στην Τεχνολογική (Τεχνολογίας και Παραγωγής) και 183 στην Τεχνολογική και τον τομέα (Πληροφορικής Υπηρεσιών).
  •  
  • Στα αρχαία κατεύθυνσης σημειώθηκε το χαμηλότερο ποσοστό αριστούχων όλων των εποχών (0,95) ενώ το αμέσως υψηλότερο ήταν 1,70% το 2013. Αυτό αναμένεται να ρίξει δραματικά τις βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές, όπως Νομικές και Φιλολογίες.

  • Στην τεχνολογική κατεύθυνση το ποσοστό των αριστούχων ήταν 1,3% για την Φυσική ενώ για τα Μαθηματικά κατεύθυνσης 1,25%


ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
Στο 1ο πεδίο η κακή απόδοση στα δύο από τα τέσσερα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης πρέπει να κάνουν τους υποψηφίους να περιμένουν πτώση των βάσεων σε σχολέ όπως οι Νομικές, κάποιες Παιδαγωγικές και προσχολικής ηλικίας αλλά και σε σε τμήματα όπως Κοινωνικής Θεολογίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Κοινωνιολογίας και Θεατρικών Σπουδών, όπου έχουν δοθεί περισσότερες θέσεις εισακτέων, η πτώση θα είναι μεγαλύτερη.
Υποσημείωση για τις Νομικές
Η Νομική της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα έχει μικρότερη πτωση από αυτή της Κομοτηνής.
Καθώς η αύξηση των θέσεων υπάρχει στα τμήματα της Κοινωνιολογίας, η πτώση των βάσεων θα είναι μεγαλύτερη κατά σειρά στο Πανεπιστήμιο Αιγίου, μετά στο τμήμα της Κρήτης και η πιο μικρή θα είναι στο πάντειο

Στο 2ο και 4ο πεδίο οι υποψήφιοι πρέπει να περιμένουν βουτιά στις βάσεις εισαγωγής αρκετών πρωτοκλασάτων σχολών που περιλαμβάνονται όπως δείχνουν οι κάκιστες βαθμολογικές επιδόσεις οι τελευταίες στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Μαθηματικά και Φυσική). θα υπάρχει ελεύθερη πτώση των βάσεων σε αρκετά περιζήτητα και υψηλόβαθμα πολυτεχνικά τμήματα, όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολιτικών Μηχανικών Μηχανολόγων Μηχανικών, παρά το γεγονός ότι οι θέσεις έχουν μειωθεί. Μεγάλη θα είναι η πτώση και στις σχολές , μεσαίων βαθμολογιών του 2ου Επιστημονικού Πεδίου, όπως οι Φυσικομαθηματικές.

Στο 3ο Πεδίο θα υπάρξει σημαντική υποχώρηση των βάσεων για τα δεδομένα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου. Η πτώση θα είναι εξαιτίας των αισθητά χειρότερων επιδόσεων που διαγράφονται στο πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (Βιολογία), αλλά και σε άλλα δύο μαθήματα της Θετικής Κατεύθυνσης.Ιατρικές .
Ιατρικές κτηνιατρικές
Φαίνεται πως οι βάσεις πιέζονται προς τα κάτω στα πλέον υψηλόβαθμα τμήματα της Ιατρικής, στις Κτηνιατρικές, Φαρμακευτικές  και Οδοντιατρικές Σχολές. Ανάλογη αναμένεται η εικόνα για τα τμήματα υψηλής ζήτησης των ΤΕΙ, όπως Νοσηλευτικής, Διατροφής και Διαιτολογίας.

Τέλος στο 5ο πεδίο φαίνεται πως θα είναι το μονοαδικό που οι βάσεις θα κρατηθούν στα επίπεδα του 2014


Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages